03 February, 2010

Poor Eyesight, Pity Me

Masa saya nak kawen dulu, blog ni jadi blog wedding planner, bila saya pregnant blog ni jadi pregnancy blog, bila dah ada Azfar, blog ni dah jadi blog Azfar haisshhh..So sekarang ni kembali ke pangkal jalan skit la, cerita pasal saya plak ;-)

For as long as i can remember saya tak pernah ada eyesight problem. None of my famili members, i mean my parents and siblings yg pakai glasses. Tapi, few months back ni mata saya adalah tak nampak huhu. Saya perasan sejak giving birth to Azfar (after few months la) dah start blur2. Sampaikan saya mesti rasa sakit kepala bila drive sbb dok pulun nak tengok surroundings. Saya dah check yg guna machine tu kan, org tu ckp R=225, L=175 (saya tak faham pun number2 tu untuk apa hihi) Kalau guna spec besar baca ABC jauh2 tu saya blom buat lagi. Saya rasa saya perlu buat la kan..Tapi saya rasa mesti lawak je muka saya pakai glasses.

Kalau boleh look hot with glasses mcm ni pun ok jugak kan (okk saya perasan)




Saya cuba search juga mungkin ada explanation tentang eyesight problem after delivery ke kan tp takde pun. Problem masa pregnant adalah..

Ataupun, takde kena mengena pun dgn delivery proses. Mmg dah mata saya nak rabun kot kan? Pandai2 je nak menyalahkan benda lain plak.

2 comments:

AIRA HANIZA said...

babe, i pun facing the same prob...Rasanye dlm 2 bulan after bersalin i noticed yg mata i mcm blur2...Ada time clear, ada time blurr jer...And i pun kdg2 smpai pening pala sebab kita force mata kita nk tgk something tuh kan... Agaknye btol la org ckp lepas bersalin sure akan rabun skit...Sebab tuh agaknye ada sesetgh org tua tk bg kita byk membaca masa dlm pntang, apa lg ngadap pc...

Mawar said...

hey u pun sama rupanya. ingatkan i sorang je. Sbb i tanya few frens yg bersalin diorang ckp ok je. haiihh..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails