04 May, 2010

Azfar's Teeth Care


Azfar is already teething. Jadi, saya telah google untuk tahu bila saya patut mulakan penjagaan gigi dia.

Well, there's a lot of site to refer to, but according to all the site i'm refering, i actually a bit late on this. Actually, oral hygiene starts even before the baby gets his first tooth. Duhh..

Mmg selama ni saya mcm kurang bagi perhatian pada Azfar's oral hygiene. Yg saya buat pun, lap lidah Azfar untuk elakkan kerak susu. In fact, i should wipe Azfar's gum at least once a day. But hey better late than never rite..

Jadi say pun jalan2 (secara maya) mencari berus gigi yang paling sesuai untuk Azfar. I found a few..




Yang ni mungkin kurang sesuai, susah nak guna (budak kecik tu bukan nak tadah mulut dia suruh kita cuci, mau berhempas pulas nak bagi dia bukak mulut)







This one is perfect!

I should go and buy one..

Ataupun saya guna washcloth je kan..hmm


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails