01 March, 2011

Anak Sentiasa Adalah Pengubat Jiwa


Masa saya kena berkampung di JB selama 4 hari dua minggu lepas, memang gundah gulana sungguh. Hati selalu risau, Azfar ok tak dengan baba dia. Boleh tak dia bertahan dengan ketiadaan mama. Boleh ke baba dia masak dan suap dia makan. Boleh tak itu.. Boleh tak ini..

Sebenarnya boleh aje, mama dia yang risau lebih. Takut anak menangis bila mama takde tapi end up mama yang menangis anak takde. Aman memang aman (tolak tepi kerja gila yang kena buat tu), tapi aman yang terasa kosong. Tak happy pun. Mujur sempat beli sebuah buku di KLIA. Sebelah tangan pegang buku sebelah lagi pegang baju anak yang saya bawak bersama. Dah macam angau pun ada masa tu ;-)




*The Last Lecture yang saya baru nak baca. Orang lain dah lama khatam..


Dah la buku yang saya pilih ada unsur-unsur sedih, jenuh jugak nak menahan air mata. Kalau la saya diberi peluang untuk bagi (kalau bukan last lecture pun) kata-kata akhir yang mampu dikenang orang apatah lagi keluarga, belum tentu saya dapat tulis sepatah perkataan pun. Saya rasa buku ni sangat inspiring *semua orang pergi beli cepat!


*Sebenarnya entry ni terhasil sbb saya takde idea nak tulis apa. Maaf ;-)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails