09 June, 2011

Mencari Yang Sempurna


Semalam, masa balik dari kerja tengah pandu kereta sambil layan Azfar,

Me : Azfar, lorryyyy.. *dengan sebelah tangan tunjuk lori di depan pada Azfar

Azfar : uuuwieeeee..

Boleh la hai anak. Ada jugak idghamnya. Pelan-pelan kayuh ye..Sehari sepatah perkataan, lama-lama khatam satu buku jugak kan *pepatah cipta sendiri ;-)

Buka radio, terdengar lagu Sempurna by Andra&The Backbone. Saya suka.

Sweet.

Terima kasih pada Andra&The Backbone yang mencipta melodi dan lirik yang begitu sweet.

Tiba-tiba teringat pada Seth Tan Soulmate. Dia mungkin bukan lelaki paling sempurna di dunia tapi dia sempurna bagi dunia saya, sempurna bagi perkahwinan saya, sempurna bagi keluarga kecil saya. Dia menyempurnakan saya.

Saya pasti setiap antara kita pasti mencari yang paling sempurna untuk diri sendiri. Yang paling sempurna untuk bersama berkongsi perjalanan hidup sampai mati. Walau jauh di sudut hati, kita juga tak pernah pasti apa yang akan terjadi.

Perjalanan cinta saya bukan semudah ABC. Pernah suatu ketika, semasa saya harus buat keputusan, saya rasa nak mati. Rasa macam dunia sekeliling saya berhenti. Rasa lebih dari batu besar menghempap diri. Rasa diri sendiri dituding oleh semua jari.

Tapi saya cuma seorang perempuan yang mencari kesempurnaan sama seperti yang lain. Kalau tidak masakan Seth Tan digilai, kan?

Bagi saya, sempurna bukan bererti yang terbaik segalanya. Yang paling handsome, yang paling romantik, yang paling bijak, yang paling kaya, yang paling segalanya. Sempurna adalah bagaimana dia bawa diri dia, bagaimana dia menjadi diri dia sehingga membuat diri saya sendiri rasa begitu sempurna. Paham?

:-)

* Saya tengok juga Seth Tan sehari dua ni, dah semua orang angau kat dia sangat kan. I don't geddit..Saya rasa biasa2 je, mungkin kerana saya dah terlepas episod2 romantik dia.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails