20 July, 2011

Motivasi Kerja Kuat



Saya jarang bercerita perihal kerja saya di sini. Bukan tak suka, cuma saya rasa bidang kerja saya kurang sesuai dibincangkan secara terbuka begini. Nak memuji rasa tak kena, nak mengeji perihal kerja lagi lah rasa tak kena.

Tapi kebelakangan ni saya hilang motivasi. Langsung!

Setiap pagi bangun untuk bersiap ke tempat kerja rasa seolah-olah sedang bersiap nak ke medan perang. Rasa lemah, rasa malas, rasa bosan, rasa frust! Malah orang yang nak ke medan perang rasa jauh lebih bersemangat dari saya.

Saya tahu kalau saya tanya, macam mana nak memotivasikan diri untuk bekerja dengan lebih bersungguh? Mesti ramai yang akan kata, kerja kan satu ibadah, kena niat untuk sentiasa ikhlas dan bersungguh-sungguh bekerja. Saya tahu.

Tapi hati saya masih sama. Masih tiada hati.

Memang kadang kala ada rasa kesal dalam hati. Berkat ke tak gaji yang saya terima setiap bulan kalau kerja main-main begini. Tapi saya hilang motivasi, hilang inspirasi.






No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails