27 December, 2011

Luahan Perasaan Secara Random

  • Last weekend telah berjaya bawa Azfar untuk hair cut di salon yang diiktiraf. Sebelum ni Azfar potong rambut di salon tokmama (hehe). Tapi, kerana tokmama dah lama tak datang sini, terpaksa cari alternatif lain. Mujur  berjaya tanpa sebarang gangguan menangis atau tarik gunting dan sebagainya setelah menjadikan handfon Soulmate sebagai umpan.

  • Baru lepas berurusan dengan sebuah jabatan kerajaan bertanyakan status satu permohonan saya tetapi dibalas dengan dua perkataan saja, "tunggu surat". Saya punya la susun ayat masa nak bertanya, dia senang je jawab. Dia tak kisah pun nak semak sama ada borang yang saya fax last week diterima atau pun tidak. Saya pun penjawat awam dan saya rasa bukan itu caranya berurusan dengan client. Sudah la dalam website cuma inform macam mana nak memohon, tiada maklumat tentang berapa hari masa diambil untuk proses permohonan tersebut. Patut la orang awam sceptical terhadap orang gomen.

  • Ahad lepas telah bercuti secara mengejut ke Melaka konon nak pi makan asam pedas, daaaaaaan padan muka kami akhirnya kepedasan dalam kereta. Melaka jammed teruk gila! (Ahad lepas la. Lain2 waktu kurang periksa saya) Bayangkan dari Masjid Al-Azim (Betul ke ni?) sampai ke Dataran Pahlawan ambil masa 3 setengah jam! Kalau kami balik Penang mungkin dah sampai Bukit Merah huhu. Sampai hotel lebih kurang pukul 7.30 mlm. Bercuti la sangat!

  • Weekend lepas juga telah berjaya memborong tudung Ariani sebab ada promosi separuh harga. Beli sepuluh helai baru 3 ratus lebih. Puas hati!

  • Makan asam pedas Hjh Rahmah di Melaka baru saya perasan, takde daun kesum atau bunga kantan pun dalam asam pedas kat situ. Tapi rasa dia sedap gila! Terus tiba-tiba rasa segan nak masak asam pedas lagi dah kat rumah. Tak tercapai dek resepi saya dengan rasa asam pedas melaka tu.

  • Zoo memang jadi tumpuan bila musim cuti perayaan + cuti sekolah. Dari sebelum tol Ayer Keroh dah mula jammed teruk, ingatkan ada apa-apa rupanya sesak dekat pintu masuk Zoo Melaka. Lepas tu jalan dah ok cuma start balik jammed depan Masjid Al-Azim. Rupanya zoo masih ada tempat di hati ibu bapa sebagai tempat riadah bersama keluarga (Teringat pula kecik-kecik dulu selalu ke Zoo Taiping).


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails