24 August, 2009

Pengalaman Berpuasa

Alhamdulillah saya masih dapat bertahan berpuasa sehingga ke waktu ni :-) Hari pertama puasa rasa biasa, mungkin sbb cuaca di Putrajaya ni mendung gitu kan jadik tak terasa penat sangat. Hari kedua mula terasa skit sbb panas melampau plak kat sini. Hari ni rasa dah biasa balik. Baby plak ok je, adalah bergerak2 lebih skit tambah2 pukul 9-11 pagi, lepas tu dia dah ok balik. Harap2 saya dapat berpuasa selagi baby blom terasa nak keluar ni ;-)

First day sahur, saya bangun pkl 4 pagi masak. Semangat tak semangant saya kan?! Malam sebelum tu dah siap2 kan bahan semua so bangun pagi trus masak je. Soulmate mmg biasa bersahur so mmg saya kena masak la. Lagipun, masa bujang dulu sahur coco crunch takkan dah kawen pun nak biar dia sahur coco crunch kan
so saya gagahkan diri bangun masak jugak (Tapi dah beli jugak coco crunch simpan kat umah kot2 terlajak tido hehe).

Berbuka plak, first day kami berbuka kat umah SIL. Petang semalam plak ke Pasar Ramadhan, jumpa abg yg jual nasi kerabu sedap last year trus beli.
So saya tak masak utk berbuka lagi la so far. Cuma first day saya buat buah melaka sbb nak bawak ke umah SIL. Takkan nak pegi tangan kosong kan. Petang ni nak masak apa ye, hmmm..

Hari ni baby dah masuk 36 weeks ataupun lebih senang 9 bln (ada jugak tu cite baby). Org ckp tunggu hari je lg ni..Saya nervous tp kadang2 saya ckp dgn Soulmate kalau boleh nak baby kuar cepat ;-)


Masa Soulmate pi terawih aritu saya sempat mengemas Hospital Bag (finally..) ---->



Okeh semua dah ready, tinggal nak push push je ;-)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails