24 August, 2010

Kenangan itu..kawan kawanku (Part 2)


Hari ni ntah kenapa tiba-tiba saya teringat lagi kenangan itu..kawan kawanku (ok saya tipu, bukan tiba-tiba teringat tapi tiba-tiba bukak facebook nampak kawan kawan lantas saya teringat).


Baru-baru ni masa balik kampung pegang posa kata org tua-tua, saya ke Sunway Carnival Mall. On the way ke situ saya perasan satu kereta Honda CRV lalu depan kereta kami, dari tepi nampak mcm Lin, kawan sekolah saya. Dikukuhkan lagi dengan adanya labcoat kat seat dia (doktot mana boleh lekang dengan labcoat kan) dan sticker USM kat cermin belakang, saya terus sms Lin tanya betui ka dia naik CRV K**. Terus dia call tanya mcm mana saya tau? (Lagi mau tanya, dari tepi muncung tudung mmg mcm hang, labcoat kat seat dengan sticker USM kat kereta di Seberang Jaya pulak tu? sapa lagi kalau bukan hang) Dia tanya awat balik kampung tak singgah Hospital Seberang Jaya jumpa dia. Maaf Lin, bukan takmau tapi tak dan, nak bahagi dua umah pun susah. Lagipun bulan posa, satgi hang segan plak tak dapat belanja aku makan nasi merah kat kantin hospital tu (haha..)


Dua tiga hari sebelum balik kampung tu saya dapat tau Syirah @ Amal, juga kawan sekolah saya sedang pregnant. Alhamdulillah, Allah saja yang tau segala usaha dia untuk dapatkan zuriat. Berbaloi hang tunggu dan sabar hampir 2 tahun ni. Kalau dah rezeki hang, ada jugak! Saya tinggalkan comment kat blog dia ucap tahniah dan mintak dia jaga diri. Saya sangat gembira untuk kawan saya yang sorang ini. Aku ni dah berapa kali weekend dok bertagak nak pi kedai hang. Tengok la, baju raya aku tahun ni ingat nak hantaq dry clean kat kedai hang la sebelum balik raya nanti. Boleh dapat harga kawan2 ka? (sempat lagi tu..hihi)


Dua tiga hari lepas balik kampung, Farah message saya di Facebook tanya betui ka Jea (Siti Izera) dah kawen? Saya jawab tak tau, sungguh saya tak tau tapi saya tak terkejut sbb Jea mmg dah lama menyepi. Saya segera search dia kat Facebook tapi tak jumpa. Yang saya jumpa, mak dia. Saya add jadi fren. Selang sehari, mak dia message saya tanya habaq dan bagitau Jea dah kawen, tengah sambung study kat US. Saya ucap tahniah je. Sampai hati dia sepatah pun tak habaq (kalau takmau jemput pun, apa la salahnya habaq kat kawan-kawan lama). Bestfren saya tu kat sekolah, dari form 2 sampai form 5 meja sebelah-sebelah. Apapun asalkan hang bahagia aku tumpang gembira cuma terkilan tu ada Jea.

Moh pulak, lepas kenuri saya tak dengaq cerita. Tapi takpa puas hati dah dapat jumpa dan meraikan hari bahagia dia.

Farah mmg selalu jugak contact, tak la setiap hari mahupun setiap minggu tapi kurang-kurangnya dengaq la habaq berita..Masih internet bergerak mcm dulu kawan saya Farah Asnida ni..

Cuma bila bulan puasa ni ingatan pada kawan-kawan tu jadi lebih. Kalau di Mad Jiwa dulu bulan puasa ni mcm2 ragam ada. Yang rajin bangun sahur, geng ini lah kecuali Jea dia malas skit nak join. Petang2 lepas sekolah biasa ada tadarus, kadang-kadang saya jadi glemer sat sebab nama dipanggil naik surau jadi naqibah untuk sesi tadarus. Sapa suruh lantik orang yang baloq liat jadi naqibah, kesian ahli group saya ;-)

Rindu kamu semua kawan-kawan. Jom kita berbuka bersama..

Sekian, ingatan saya pada kenangan dan kawan-kawan..

2 comments:

Mrs. Bogus aka Pn. Syirah said...

jommmm berbuka bersama-sama...buka di luar boleh ataupun buka di rumah kamu2 pon boleh :p

nak dry clean baju cepat sikit na mawad..byk jugak org lain yg dok hantaq baju raya curtain segala utk dry clean..harga boleh runding punyer..

Mawar said...

Kita serbu umah Farah nak?

Okeh, weekend ni aku hantaq dan ka?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails