02 December, 2010

On Safety Gate

Kuarters tempat saya tumpang berteduh anak beranak adalah dua tingkat. Walaupun Azfar jarang sangat main naik turun tangga tapi dia amat suka ke dapur. Rumah zaman sekarang masuk2 pintu je terus dapur ye. Kalau orang kampung terutamanya mak saya memang tak berkenan pesen umah gitu.

Oleh sebab Azfar ni mengikut perangai mama nya yang rajin memasak rajin meneman kita kat dapur, Soulmate cadangkan kami beli safety gate dan letak kat laluan ke dapur tu supaya Azfar tak dapat sampai ke dapur dan tangga sekaligus.




Rupanya memang tak cantik, kalau umah sendiri ni mau saya pikir berkali2 nak letak safety gate kaler-kaler gini dalam umah. Tapi kalau dipikirkan keselamatan Azfar, biar sakit di mata asal senang di hati hik. So sekarang Azfar mmg tak dapat access ke dapur lagi. Tapi kalau sekali sekala kami terlupa tutup gate tu, memang mcm berlari dia jalan ke situ. Kalau kita cepat2 tutup sebelum dia sampai, terus dia testing volume suara menangis

;-)


2 comments:

Unknown said...

nanti pun mesti kena beli gak
walau umah tak bertangga
dapur tu yg hazard tu..
bape ni mawar?

Mawar said...

Tu la, dapur mmg bahaya pun. Yang ni saya beli kat Manjaku, Bangi RM139 brand mydear. Tapi kalau dapat pegi warehouse mydear rasanya boleh dapat lagi murah dayu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails