23 February, 2009

Pregnancy Update

I'm already in my 10th weeks of pregnancy. Alhamdulillah, so far tiada serangan pregnancy sickness, be it morning, afternoon or evening sehingga menyebabkan kadang2 saya rasa betul ke aku pregnant ni?? Dan saya juga tiada cravings kepada apa2 makanan lagi (walaupun ibu mertua saya telah berkali2 tanya teringin nak mkn apa) Yg ada pada saya buat masa ni:

- rasa bloated (hampir setiap masa walapun aku makan 7, 8 kali sehari)
- sangat tak lalu makan (sampai stress bila tiba time makan sbb kena fikir dgn bersungguh nak makan apa)
- stress, mood swing, dan yg sewaktu dengannya (saya pernah nangis dgn sangat bersungguh2 walaupun sbbnya Soulmate tukar channel tv masa iklan. Sebenarnya saya rasa saya bukan nangis sbb tu tp sbb masa tu rasa sangat tertekan. Sejak pregnant, saya kena fikir dan paksa diri utk mkn, saya akan rasa pening bila tak makan, saya rasa bersalah tengok Soulmate basuh baju/angkat baju/masak/basuh pinggan mangkuk/kemas umah sedangkan yg saya larat buat cuma baring. Cuba ckp siapa yg tak stress???)

Perkara ketiga tu sebenarnya sangat membuatkan saya susah hati. Dalam satu buku pregnancy yg saya baca, writer tu ckp walaupun seseorang mother-to-be tu sangat222222 mengharapkan pregnancy tp once dia sedang pregnant dia tetap akan rasa tertekan dengan pregnancy tersebut. Apatah lagi la saya ni kan..Saya mmg sangat bersyukur dengan anugerah dari-Nya ni tp kdg2 ada certain things yg buat saya rasa....hmmmm tah la susah nak explain. Saya harap sangat perasaan ni akan cepat hilang..


3 comments:

Bibi Intan Suraya said...

mawar..tahniah...rasanya kita nya due sama nanti...sama2 doakan...

mmg kita betol2 mengharapkan pregnant,tp tulip jgk ada rasa cam...stress..sedih..dan mcm2...tambahan pulak tulip baru lepas pembedahan....memang sedih sgt...tp family byk berikan sokongan utk kuatkan semangat supaya kandungan sehat,...

hope mawar pun kuatkan semangat...tgcare dear..

Mawar said...

hey, tulip dah ok ke?! sooooo happy for u!!! masa baca blog tulip setiap kali pun rasa sedih & risau je maybe sbb sama2 pregnant dan lebih kurang sama je time kan so mcm boleh rasa risau dengar tulip tak sihat. Alhamdulillah ada family yg support tulip.

Mawar ok je, physically takde masalah sangat cuma emotionally sgt tak stabil.

Take care k. Kita doakan sama2 sihat dan selamat nnt..Yeayyy kita dapat baby raya!!

Mrs. Amie said...

Babe,

Rilex banyak2 ok...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails