06 May, 2009

Pendapat Peribadi Semata2

First of all saya mintak maaf kalau pendapat saya ni bertentangan dgn sesetengah org k. Ini adalah pandangan peribadi semata2.

Hari ni saya pakai kain & baju yg agak selesa dgn perut yg makin membesar skrg ni. Someone tegur td; "Eh, dah pakai 'uniform' ek?"

Seriously, saya agak kurang senang org ckp camtu, or when someone called me 'mak buyong'. Yes, i'm pregnant. Tp bukan ke 'mak buyong' tu bunyinya kasar. Saya sedang pregnant, ada satu nyawa dalam rahim saya dan saya sedang membawa dan menjaga dia dgn sepenuh kasih sayang yg saya ada. Bukankan isteri yg sedang pregnant adalah comel (perasan plak) dan perlu dihormati. Tapi bila digelar 'mak buyong', rasa mcm seseorang yg pregant tu buat salah. Ntah kenapa saya rasa kasar dan tak sesuai. Dan yg paling penting, saya sangat2 tak suka!!

Jadi saya mintak maaf kalau saya buat2 tak dengar bila anda panggil saya 'mak buyong'!

About the 'uniform' thing, i kind of agree that pregnant woman takde la sexy curve or whatsoever. Dan pilihan outfit yg ada pun mcm agak terbatas sbb rasanya lebih sesuai memilih baju yg selesa daripada sekadar cantik kan. The question is, perlu ke gelarkan baju2 tu sebagai uniform org mengandung?!

Ok, habis bab membebel ;-)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails