14 November, 2011

Oktober Yang Penuh Kekalutan


Oktober lepas memang huru hara. Rasa hidup kami sekeluarga kurang terurus sepanjang bulan lepas. Saya jadi super busy. Minggu pertama outstation ke Seremban tiga hari, minggu kedua ke melaka dua hari, minggu ketiga peeeyhsee tiga hari. Minggu keempat berjaya melarikan diri dari outstation ke Johor selama seminggu. Lega..kalau tak memang betul-betul tragedi Oktober sungguh. Siapa kata orang gomen goyang kaki?

Di sebalik segala kekalutan sepanjang bulan itu buat kami masing-masing rindukan keluarga kecil kami. Sungguh saya rindu nak menjalani kehidupan biasa, setiap pagi bangun pergi kerja macam biasa. Sama-sama singgah school Azfar hantar dia. Balik kerja sama-sama. Sampai rumah, Soulmate dengan kerja gardening dia, saya masak dinner. Lepas tu makan dinner sama-sama, tengok tv sama-sama. Jauh lebih tenang. Syukur dengan rahmat kebahagiaan dari Allah buat kami sekeluarga.

November ini nampaknya lebih menenangkan walaupun ada sikit sebanyak gangguan di awal bulan. Azfar's class tutup seminggu sebelum Aidiladha kerana tiga orang kawan-kawan dia terkena HFMD (Alhamdulillah, so far Azfar sihat). Menggelupur juga mak paknya ni membincangkan mana nak letak budak kecil tu. Dengan short notice tu merasalah Azfar jadi peneman saya satu hari di ofis, satu hari Soulmate cuti, satu hari saya cuti, lepas tu dah cuti Aidiladha. Mujur..



~Budak Kecil super cheeky, terima kasih Allah atas anugerah ini~

Saya kira itu sahaja sebagai pemecah sepi blog ini. Mungkin nanti bila ada perkara yang saya ingin kongsi, saya tulis lagi ;-)
Oh sebelum tu, saya nak ucapkan tahniah kepada Syirah & Azwan, salah seorang geng 6 jahanam saya yang telah selamat melahirkan baby boy pada 11.11.11 yang lepas. Memang bertuah anak hang, Syirah.
Jumpa lagi!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails